Kulturna dediščina Idrije in Cerknega je bila v preteklosti dobro raziskana, prezentirana in promovirana, redkokdaj pa je bila postavljena v kontekst podjetništva in razvoja novih produktov in vsebin na osnovi dediščine. S sistematičnim in h kupcu usmerjenim pristopom želimo povečati ohranjanje dediščine skozi živo rabo kot del ekonomskih aktivnosti (turizem, digitalne rešitve za spremljanje in prezentacijo, oblačila, nakit in spominki …) —
Operacija Kulturna dediščina kot poslovna priložnost združuje ustvarjanje koordiniranega podpornega okolja za podjetja na področju dediščine, popis podjetniških priložnosti, pripravo ustreznih gradiv za tovrstno podjetništvo, praktično spoznavanje dediščine skozi oči podjetništva, praktičen razvoj novih trajnostnih produktov na temelju dediščine ter opazovanje javnega mnenja o kombiniranju kulturne dediščine in podjetništva. Tovrsten podjetniški pristop je inovativen, kar je prepoznala tudi žirija Evropske komisije, ko je koncept HeritageLab umestila med najboljših 10 idej European Social Innovation Competition 2018.
Operacija je primarno namenjena mladim in je bila razvita v okviru tekmovanja Evropske komisije, ki je iskala nove načine za zaposlovanje mladih na podlagi lokalnih specifik (t.i. »place-based employment«). Z operacijo mladi dobijo sistematičen pristop k izkoriščanju potencialov dediščine ter načine za ustvarjanje novih poslovnih in zaposlitvenih priložnosti.
Cilji projekta:
- Priprava osnov za zagon koncepta HeritageLab, ki ga je žirija Evropske komisije uvrstila v finale vseevropskega tekmovanja socialnih inovacij
- Vzpostavitev podpornega okolja za razvoj poslovnih idej na področju kulturne dediščine
- Popis poslovnih priložnosti na področju kulturne dediščine
- Priprava izobraževalnih in informacijskih vsebin
- Novi turistični produkti, ki temeljijo na dediščini in izrabi ter ponovni rabi lokalnih surovin (les, usnje)
- Raziskava odnosa prebivalcev, mladih in strokovnih delavcev do dediščine kot razvojne komponente
Aktivnosti projekta:
A1: Vzpostavitev partnerstev in dogovorov
A2: Popis poslovnih priložnosti na področju kulturne dediščine
A3: Priprava priročnika na temo kulturne dediščine kot poslovne priložnosti
A4: Javni dogodki na temo poslovnih priložnosti v kulturni dediščini (Heritage Talks & Walks)
A5: Razvoj novih trajnostnih produktov na temelju dediščine
A6: Dediščinski barometer
A7: Komunikacija in informiranje
A8 : Vodenje in koordinacija
Ključni rezultati projekta:
- Podpisani partnerski sporazumi: 10
- Dokument s popisom poslovnih priložnosti: 2 (Občina Idrija, Občina Cerkno)
- Priročnik o specifikah podjetništva na področju kulturne dediščine:
- Delovni listi za podjetništvo v dediščinskem sektorju: 3
- Seznam relevantne literature: 1
- Javni dogodki: 5
- Novi turistični produkti, ki temeljijo na dediščini in izrabi ter ponovni rabi lokalnih surovin (les, usnje): 3
- Sodelujočih v anketiranju: 80
Partnerji v projektu:
- Društvo za mladinski razvoj Idrija 2020
- Center za idrijsko dediščino
- Kooperativa DROWA z.o.o.
Trajanje projekta: Januar — december 2020
Vrednost operacije: 16.110,96 EUR